Jueves, 16 Mayo 2019 12:53

STRATFORD-UPON-AVON 2019 Destacado

On May 5th, 22 students in the 3rd year of ESO set out on a trip to Stratford-upon-Avon, the birthplace of William Shakespeare, where they could practise their English speaking skills and gain a deeper understanding of the British culture, food and traditions.

The students spent one week with British host families, attended English classes with native speakers in the morning and then did different activities around the town after lunch. We visited the most emblematic places in Stratford, got to know the house where Shakespeare was born and raised, took a boat trip along the river Avon, did a photograph challenge in groups and even decorated cupcakes at the school (as you can see in the pictures, our students are true artists!).

We also had two full-day trips during the week: on Monday we went to Warwick Castle and on Saturday we visited the impressive city of Oxford, which is home to one of the most prestigious universities in the world.

Even though the weather was not too good and rain accompanied most of the days, our students could enjoy a wonderful experience that will definitely stay in their minds forever!

El pasado 5 de mayo, 22 alumnos de 3º de ESO partieron hacia Stratford-upon-Avon, la ciudad en la que nació William Shakespeare. Allí tuvieron la oportunidad de poner en práctica sus habilidades de comunicación en inglés y ahondar en su conocimiento de la cultura, comida y tradiciones británicas.

Los alumnos se alojaron durante una semana con familias británicas, asistían a clases de inglés con profesores nativos por la mañana y, por la tarde, hacían diferentes actividades alrededor de la ciudad. Visitamos los lugares más emblemáticos de Stratford, pudimos conocer la casa en la que Shakespeare nació y pasó su infancia, paseamos en barco por el río Avon, hicimos una gymkhana de fotos en grupos e incluso decoramos magdalenas en la escuela (como podéis ver en las fotos, ¡estos chicos son verdaderos artistas!).

Además, disfrutamos de dos excursiones de día completo: el lunes fuimos al castillo de Warwick y el sábado visitamos la impresionante ciudad de Oxford, conocida por albergar una de las universidades más prestigiosas del mundo.

A pesar de que el tiempo no nos acompañó demasiado y que la lluvia fue la protagonista de muchos de los días, los chicos pudieron disfrutar de una experiencia maravillosa que, sin duda, quedará en su mente para siempre.

María & Alba

Leer 194 veces Modificado por última vez en Jueves, 16 Mayo 2019 13:26